Mångalen?

Tror ni på det som sägs, att man sover sämre när det är fullmåne?
Jag tror inte på det. Men då jag sov dåligt natten mellan måndagen och tisdagen
och det var fullmåne så kan jag om jag vill skylla på det.
Det finns studier som visar att vi blir lite mångalna vid fullmåne. Vi uppsöker sjukvård mer, vi blir både galnare, sjukare och mer olycksdrabbade.
Min teori är att det är psykologiskt. Vet man att det är fullmåne och tror sig sova sämre, så gör man ju det automatiskt. Man kan må dåligt, för man kan ju skylla på att det är fullmåne. Man kan bete sig som en idiot, för det är ju fullmåne. osv, osv......
Men visst kan en stark lysande måne som lyser in genom sovrumsfönstret hindra någon från att sova,
absolut. Pricis som en stark gatulampa kan vara irriterande......

Däremot att vissa människor blir varulvar vid fullmåne, det stämmer ju. Det har jag nämligen sett på TV.



Nu skall jag ut och yla lite // Emma




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0