Till salu!

Rubrikerna på Aftonbladet talar sitt tydliga språk.
Kylan larmslår hela Sverige. Även i lilla bonnhålan Vessigebro har vi kallt.
på Nätterna är det neråt -15, dagarna är rätt behagliga om man håller sig i solen.
Men det finns något som inte mår bra av denna kyla, och det är min kära lilla bil.
Har pratat i säkert två år nu att jag skall skaffa en ny. Har en bil som går på disel och det känns
rätt onödigt då både diseln är dyrare än bensinen och sen har man en skatt som är ungefär tre gånger
dyrare än en bensindriven bil. Sen är den extremt svårstartad när det är mer än -5 grader ute. suck......
Därför: Bil till salu!!
Opel Zafira -02
Har gått fördjävla långt, snart 27 000 mil. kommer säkert kunna gå lika långt så det borde
inte vara något större problem.
7-sitsig. kalasbra ju, kan köra omkring med nästan alla ungar i grannskapet.
låter man dom då äta sammtidigt, blir (är) säterna underbart kamoflerade av diverse
drycker, glass, mat och godis. Gör att bilen smälter in perfekt i buskig och grönskande skog.
En klockren bil som man inte vill skryta. Jag menar alla kanske inte vill ha en ny bil och vill göra grannarna
avundsjuka. vill ju inte att någon skall hamna i grannfejden. Ingen vill ha en arg Robert Ashberg i närheten.
Ägarinnan till denna bil (jag) har gjort sitt bästa under de senaste åtta åren att få den se lite "ruff" ut.
Kört lite för nära buskar och grenar för att skapa lite fartränder på siderna.
Endast i syfte att få bilen att se ut att gå fortare än den gör.
Stötfångarna fram och bak funkar kalasbra. Ger ifrån sig ett behagligt knarrande ljud när man kommer
nära något. Låter dock lite väl högt när man råkar på sådana där "grisar" som vissa
envisas med att ställa ut på vägar och parkeringar.
Det finns fina runda extraljus på den. Tyvärr funkar dessa inte just nu, säkringen brann upp för ett tag sedan. Eller brann vet jag inte. när jag skulle besikta den (biljävlen) och skulle koppla ur extraljusen då dessa inte riktigt stämmer överens av vad polisen anser är lagligt. då hade liksom säkringen smält ihop med det som den sitter i. Men jag är stark och ryckte loss skiten. så volá, nu behöver inte polisen lägga ner sina
resurser på att jaga min bil, utan kan lägga sin energi på riktiga brottslingar istället.
Besiktningen ja..... Har papper på att jag släckt alla tvåår. kanske inte jag, men gubben på verkstan har.
Bild på skönheten:
Hittade bara denna bild. Min svåger Bert får vara med på ett hörn.
Hör av er om ni är interesserade;)
Kram / Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0