Resandefolk

Hallå, eller?

Jag har fått en ny galen idé. Jag såg en dokumentär som heter "Knuckles". Den handlar om några familjer resandefolk, som haft en familjefejd sedan 90-talet då någon blev påhoppad utanför ett bröllop och fick lite stryk. Sen har det eskalerat i hämd aktioner och video hälsningar med mera. Sedan såg jag Snatch på tv, efter jag sett den dokumentären. I snatch är det resandefolk med på ett hörn...

 

Så när jag blir stor, så ska jag bli en pikey (slang för resande folk i england).

Dock så slog det mig här i morse, att för att bli en pikey, så måste man ha en husvagn och prata med konstig dialekt. Dialekten har jag ju, men husvagn är inte direkt min grej.

Så jag misstänker att det är ännu en framtidsplan som går upp i rök.

 

Annars, så har det flutit på sedan sist jag tog mig tid att skriva lite här. Emmatid har det varit ont om dock. Tvättar och städar denna helgen istället för att åka upp. Så jag får skylla mig själv på den biten.

Nu ringde klockan och det är dags att gå ner och slänga in en ny maskin tvätt.

Ha det gött

//Jens



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0