Så kom vintern till Helsingborg

Hallå eller!

Vaknade, gnuggade ögonen, gick ut i vardagsrummet och kollade ut, för att kolla vädret och blev nästan snöblind av all snö. Äntligen fick jag min julklapp. Något sent, men som man säger...bättre sent än aldrig.

Igår kom det en massa snöblandat, så då var det mest en sörja på marken. Medans Emma hade fått rikligt med snö uppe i Vessige. Avundsjuk som man är, så körde jag en liten snödans innan jag gick och la mig. Om man nu räknar att jag snubblade på nätverkssladden som provisoriskt ligger genom vardagsrummet, som dans. Skitsamma, det funkade iallafall. Snön lyser vit på marken.

Barnet inom mig tycker att det är gött med snön. Det hyfsat någorlunda vuxna inom mig säger att det kunde lika gärna börjat bli vår.

Får se om min spådom om snö i januari, februari och mars stämmer.

December, Januari och Februari är ju trots allt vinter månaderna, så snö nu hör väl egentligen till...

Snart Onsdag. Då får man dam besök. Hoppas att bilen håller och hennes köra i snö nerver är på topp :D

//Jens



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0