Vad har Pearl harbour, Spartacus och kemikalier gemensamt..

Med hostattacker värre än japans bombningar av Pearl harbour ligger vi här i Helsingborg och mår lite sådär fortfarande.

Vi har kollat igenom hela säsong ett av Spartacus och under sista avsnittet, så slog det mig att en arbetskollega tipsat mig att se andra säsongen före första. Lite sent påkommet, men ändå. Vi drog igång säsong två efter vi sett hela första. Efter ungefär 30 sekunder, så tyckte jag att det räckte. vem vill veta vad som hänt innan det man precis sett? Jag personligen brukar ha frågor som rör framtiden när jag sett en film, som tex. Undrar om allt gick bra för den lilla trebente hunden. Inte oj, undrar var den trebente hundens farmor kommer ifrån och om hon hade någon smaskig affär med en tax....

Så vi beslöt oss för att nöja oss med säsong ett av Spartacus. Kan rekommendera den. Dock borde man se säsong 2 först. Dock inte "detta har hänt sekvensen" i första avsnittet. Då pajas ju allt när man får se slutet på säsong ett.

Så, nu lämmnar jag Spartacus och skriver lite om verkligheten.

Emma har ringt jobb och sjukat sig idag. Det glädjer mig inte bara att jag får ha henne en dag till, utan ännu mer att hon kan vila upp sig. Hon behöver det. Något galet är att trotts våra kemikalier, så verkar vi inte bli friskare. Kanske är dags att ringa mamma och be om några liter silvervatten.

Appropå mamma...kemikalierna vi tar är vicks halstabletter, panodil, cocillana (Emma) och bromex (Jens). Så det är inga olagliga substanser inblandade mamma.

Solen skiner på oss, så något roligt kan jag också skriva.

Ha det gött..

//Jens



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0