Fredag, Polen & Mobiltelefon

Då vart fredagen kommen. Denna ljuvliga Fredag. Mottagen med öppna armar och ett stort pepsodent leende.
Min Emma är här sedan igårkväll och vi väntar finaste familjen Danielson's på besök. Njaee..inte besök hos mig, utan mer besök i Helsingborg. De anländer vid 16:00 snåret. Frågan är om de tokiga ägarna till denna blogg ska möta dem på tågstationen med varist plakat eller om vi ska låta dem "landa" som min Emma säger. "Landa" betyder nog checka in fort som fan på hotellet och rusa upp till hotellrummet för att inviga sängen. Därför känns idén med plakat lite extra rolig. Får se vad vi beslutar oss för. Men en sak är säker och det är att det ska bli riktigt roligt att få visa Danielson's min hemma plan. Hjärtligt välkommna ska ni vara.
Jag och Emma har hunnit med ett litet äventyr idag. Vi skulle till bolaget och köpa vin, net on net och leta efter julklappar, för att sedan ta oss till Kjell & Company för att inhandla en ny DVD läsare till min dator. Då som Emma nämnde i föregående inlägg att den gåt sönder. Nu blev det inte riktigt som planerat...Planerat, fint ord. Vissa gillar att planera och andra gär det inte. Tror att jag tillhör kategorin som inte gillar att planera. Min underbara särbo tillhör nog den andra kategorin. Hursomhelst, så var det jag som satte käppar i hjulet för våra planer. Jag hittade en DVD läsare på net on net som var billigare än den på Kjell & company, så jag tog den direkt. Lite mindre lycka för Emma, som inte fick någon mobiltelefon med sig hem (lång näsa). Antar att Emma kommer att blogga om varför senare. I samma andetag som hon muttrat "dålig service" så sa hon att hon skulle hinna med att blogga idag också. Vi for ifrån Net on net med en dvd läsare i baksätet och alla planer på bolaget försvann. Kan ha varit jag som körde och missade detta, vet inte, jag var så djupt i mina dvd tankar. Detta äventyr slutade med att jag blev avsläppt vid Emmas skånska penthouse lägenhet och hon for ut mot väla, för att kolla på elgiganten, bolaget och rusta (tefat).
Jag skulle då ta tag i dator mekandet. Sant som sagt, nu blir det att skicka Hanna och Emma till Polen i en vecka, för nu har Jens och Björn en fungerande DVD läsare i gammdellen.
Sitter och väntar på damen som är på vift fortfarande. "vi ses om någon timme" var det sista jag hörde...
Slutet gott allting gott
//Jens


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0