Juletider

Juletiden är slut..nästan. Jag har firat Jesus födelsedag uppe i Vessigebro hos min blivande hustru (den som väntar på något gott...). Det har varit mycket trevligt att ta del av hennes familjs traditioner och se hur andra firar jul, man är ju annars insnöad på sin egen familjs traditioner.

Maten på julafton hos Emmas föräldrar var underbart god. Jag fick käka timmermanskorv för första gången på 5-6 år. Sedan min farmor inte orkade stoppa korv, så har vi inte haft det på julbordet. Kan ju hända att det inte var timmermanskorv jag fick, men den var förbaskat lika i smak :)

 

Julklappar slets upp och läppar formades till leende. Jag själv fick allt jag önskade mig (så när på en liten sak) snö, att alla skulle vara friska och en lugn jul. Sedan skämmde Emma bort mig med en stavmixer dessutom, så nu kan jag göra lite roligare saker i mitt kök. Funderar redan på att slänga ihop en guacamole och dippa majschips..mmmm gott.

 

Vad har mer hänt i helgen?

 

JO! vi var hemma hos Danielson's och hälsade på, kvällen då jag körde upp. Jag fick ta morsans bil (tack igen kära mor) då tåget blev inställt. Det var som vanligt alldeles förträffligt trevligt hos Danielson's. Jag och Björn fick installerat Ventrilo på hans (Björns, inte Emmas ex) dator, så nu är han redo att komma ut i spelvärlden. Nu ska han bara leta sig hem ifrån smålandsskogarna, till sin dator.

 

Jag har även premierat på en middag med "Nimo gänget". Tror att de har jobbat där allihopa, men inte helt säker. Det är ett glatt tjej gäng som träffas då och då på diverse aktiviteter, som symöten, ladies night och juldags firande (dock inte alltid på juldagen). Det var riktigt trevligt. Underbar mat (tack Lorick's) och trevligt sällskap.

Där fick jag mig ännu en julklapp..har nog varit extra snäll dett året. En korsordsbok, som kommer att vara perfekt på flyget till Thailand i januari, men jag kommer nog att tjuvstarta lite i den innan dess.

 

Kort och gott, så har julen varit riktigt bra. Jag är som Henke Larsson säger "hel nöjd".

Tack alla som gjort julen såhär bra <3

 

//Jens



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0