Natt, denna natt, denna ljuvliga natt........

Jobb, jobb och lite mer jobb. Gör min tredje och sista natt för den här veckan. Än så länge har den varit lugn, men det är 4 timmar kvar tills morgonpersonalen kommer  och mycket kan hända.
Som ni kunde läsa i Jens tidigare inlägg idag (eller klockan är ju Onsdag slagen så igår) att han äro lite förkyld och febrig. Vem som har smittat vem är frågan, då jag också är förkyld. Täppan i näsan kan jag ta, då nässpräj finns. Det tunga huvudet och mattheten fixas med med panodil och orudis. Men denna hosta, jag blir skogstokig. Killas och retas i halsen hela tiden. Får ständigt springa på toa och kissa då jag försöker dricka mycket. Munnen känns sönderfräten av alla halstabletter. Idag gick jag hem till en jobbarkompis som jag visste hade min favorit hostmedicin hemma, tog mig en sup och blev sådär härligt groggy av den. Får se om jag besöker farbror doktorn och fixar en liten egen flaska kanske. 
 Annars har jag ju blivit lovad lite "vård" av min käraste till helgen, eller vi får nog vårda varandra skulle jag tippa på. Dricka lite ingefärste, knapra lite vitlök och mumsa lite tomater:)




Till helgen har jag tagit semester. Detta blir min och Jens första helg vi är lediga ihop utan alla kidsen.
Det blir som sagt vackra Skåne (och lite utlandet) för hela slanten tillsammans med Danielson med ett s.
Nu har det dock uppstått ett litet missöde. Gubbarna delar ett intresse, dataspel. Och nu har Jens dator gått och blivit sjuk den också. Ajajajaj.....illa illa



Jag vet att både Jens och Björn har sett fram emot att få lira lite ihop, och kolla lite vad Jens har för spel. Tror dock att min Jens kommer göra det mesta för att försöka få igång åbäket till på Lördag. Annars kan vi ju alltid spela lite Yatzy eller nått.

Nu ska jag ta itur med mitt sticke här mellan larmen, så den där halsduken blir färdig någon gång.


Hej och hejdå // Emma

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

amorprocul

Kärlek på avstånd Är en blogg som vi delar (Jens och Emma)

RSS 2.0